top of page
Artur

Wurkkos TD01

Zaktualizowano: 8 sie 2023

Co my tu dzisiaj mamy? TD01 to nowy model w ofercie firmy Wurkkos. Dziś przedstawię Wam tę latarkę nieco bliżej.


Część 1 : Dane techniczne

Model

Wurkkos TD01

Dioda

SFT40

Moc

2200 lumenów (zmierzony max 1900)

Zasięg

1039 metrów

Intensywność

270 000 kandeli

Zasilanie

21700


Część 2 : Pierwsze wrażenia


TD01 to latarka opisywana przez producenta jako "taktyczna". Wplyw ma na to zapewne włącznik z tyłu. Tryby zmieniamy głównie przyciskiem z boku. Takie rozwiązanie jest dla mnie strasznie niewygodne, dlatego używam tej latarki tylko w trybie "taktycznym". Tryb ten polega na tym, że mamy dostępne tylko dwa poziomy - Turbo i Mid.

Oczywiście obecna jest pamięć ostatniego poziomu.

Wykonanie nie odbiega jakością i wzornictwem od innych produktów firmy Wurkkos. Chwyt jest wygodny i pewny. Za krzształtowanie wiązki światła odpowiedzialna jest soczewka TIR. Mój egzeplarz dotarł do mnie z brudną soczewką. Zmusiło mnie to do rozrkęcenia latarki, z czym miałem mały problem, aby wyczyścić optykę.



Część 3 : Pomiary


Pod soczewką zastosowałem dodatkowy "reflektor" z papieru, który podbił wynik pomiaru o około 100 lumenów. Jeżeli macie lub zakupicie ten model możecie zrobić to samo, albo odjciąć od wyniku tę setkę ;)

Przechodząc do sedna, latarka w trybie Turbo startuje z poziomu 1900 lumenów. 10% jasności traci po niecałej minucie, a po 2 minutach i 10 sekundach uzyskuje 470 lumenów.

Tryb High to 680 lumenów na starcie i 620 po 7 minutach. W ciegu kolejnych kilku sekund następuje spadek do 440 lumenów.




Część 4 : Jak to świeci w praktyce?


Skrót TIR obiecuje nam całkowite wewnętrzne odbicie, lecz nie jest to do końca prawda. Dlatego w tego typu latarkach stosuję dodatkowy "reflektor" pod soczewką, o czym wspomniałem wyżej. Czasem z foli aluminiowej, tym razem ze zwykłej kartki białego papieru. Dodało to około 100 lumenów.

Co by jednak nie mówić, konstrukcja ta jest całkiem udana i zapewnia spory faktyczny zasieg dla ludzkiego oka. Co mam tutaj na myśli? Już tłumaczę.

Oko przystosowuje się do ilości wpadającego do niego światła. Jak to się odbywa chyba nie muszę wyjaśniać. Optyka TIR w TD01 zapewnia bardzo dobre skupienie światła na "celu", dzięki czemu odbicia od innych bliższych obiektów nie powodują kurczenia źrenicy i oświetlany obiekt widzę lepiej niż w przypadku latarek z reflektorami.


Poniżej porówanie na zdjęciach TD01 z Convoyem L21a z diodą Osram, Mateminco Mt35mini SFT40 (Astrolux FT03), Wurkkos TS11.

Dostępny jest również film na kanale https://www.youtube.com/@latarkowopl


Drzewo na pierwszym planie w odległości 200m, na drugim 260.


Drzewa w odległosci 100m.



Część 5 : Ocena końcowa


To co bym zmienił w tej latarce to sterowanie. Jej wielkość, rozkład światła, a także zasilanie ogniwem 21700 jak najbardziej mi odpowiadają. Z czystym sumieniem moge powiedzieć, że to obecnie mój ulubiony "miotacz" w kolekcji.


Po więcej materiałów zapraszam na facebooka Latarkowo.pl


Cześć!


Mój sprzęt jest daleki od profesjonalnego, dlatego moje wykresy i pomiary zawierają pewien margines błędu, który weźcie pod uwagę przy wyborze latarki.

117 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page