top of page
Artur

Sofirn SC33

Zaktualizowano: 24 cze 2023

Dziś chcę przedstawić Wam nowość od Sofirna - model SC33. Bez zbędnego przedłużania przejdźmy do opisu.


Część 1 : Dane techniczne

Model

Sofirn SC33

Dioda

XHP 70.3 HI

Moc

5200 lumenów (zmierzone 4100)

Zasięg

327 metrów

Intensywność

26750 kandeli

Zasilanie

21700


Część 2 : Pierwsze wrażenia


SC33 to kolejna nowość po SP60, która przynosi nam powiew świeżości w ofercie Sofirna. Wzornictwo podziela ze wspomnianym już SP60 i przypomina latarki Wurkkosa. Włącznik znajduje się z tyłu w nakrętce, tak znawej dupce ;) W tym miejscu znajdziecie również port USB-C do ładowania ogniwa 21700, ktorym zasilicie tę latarkę. Aby ją uruchomić należy użyć dwukliku. W mojej ocenie nie stwarza to problemu, a jest jedynym zabezpieczeniem przed przypadkowym uruchomieniem, gdyż SC33 posiada goły gwint i poluzowanie jej nic nie da. W zestawie znajdziemy instrukcję, dodatkowe oringi oraz smyczkę, na ktorą w tej latarce miejsca nie znalazlem ;)


Poniżej pare zdjęć samej latarki oraz porównanie z SP35 oraz IF25A, również od Sofirna.




Część 3 : Pomiary


Tutaj pojawia się przyczyna opoźnienia tej recenzji. Tuż po moich pomiarach zaczęły pojawiać się w sieci wyniki podobne do moich, ale też i wyniki odmienne. Ponieważ chcę, aby moje recenzje były jak najbardziej rzetelene, postanowiłem przeprowadzić kolejnych kilka pomiarów, co oczywisćie zajęło trochę czasu. Jakiego ogniwa bym nie stosował, wynik nie chciał wyjść wyższy niż 4100 lumenów na starcie i 850 po ustabilizowaniu, co zobaczycie na poniższych wykresach. Latarka według specyfikacji posiada zabezpieczenie przed zbyt mocnym rozładowaniem ogniwa, ale mój test trybu turbo zakończył się wyłączeniem latarki przy 2,5V.





Część 4 : Jak to świeci w praktyce?


Zasięg jest porównywalny do SP35, ale SC33 świeci dużo szerzej. W tym aspekcie bliżej jej do modelu IF25A.


Na zdjęciach kolejno: SC33 / IF25A / SP35




Część 5 : Ocena końcowa


Sofirn SC33 to latarka reklamowana jako idealna do EDC. Spora jasność i zasięg wystarczą do codziennych wyzwań. Dla mnie jednak przeszkodą do wygodnego używania jej na co dzień byłoby umiejscowienie włącznika oraz rozmiar. Zdecydowanie wolę w kieszeni nosić latarki zasilane ogniwem 14500, max 18650. Poza tymi dwoma aspektami jest to latarka udana i godna mojego polecenia.


Po więcej materiałów zapraszam na facebooka Latarkowo.pl


Cześć!


Mój sprzęt jest daleki od profesjonalnego, dlatego moje wykresy i pomiary zawierają pewien margines błędu, który weźcie pod uwagę przy wyborze latarki.

268 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page