top of page
Artur

Sofirn IF30

Cześć! Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu, ale za to kolekcja urosła i jest co recenzować. Zapraszam do moich wrażeń z użytkowania modelu IF30 od firmy Sofirn.


Część 1 : Dane techniczne

Model

Sofirn IF30

Dioda

SFT40 + 12x TN-3535

Moc

12000 lumenów

Zasięg

685 metrów spot / 178 metrów flood

Intensywność

117167 kandeli

Zasilanie

32650


Część 2 : Pierwsze wrażenia


IF30 wyróżnia się w mojej kolekcji. Odpowiada za to jej budowa, która umożliwia korzystanie z dwóch trybów - flood (światło szerokie) i / lub spot ("szperacz"). Pisze "i / lub", gdyż trybów tych można używać równocześnie. Za tryb FLOOD odpowiada 12 diod TN-3535. Zasięg natomiast zapewnia SFT40.

IF30 obsługujemy za pomocą pokrętła, które jest również przyciskiem. Latarka posiada elektroniczną blokadę. Opcji tej nie można dezaktywować. Aby włączyć tego małego potworka należy przekręcić pokrętło o minimum 60 stopni, co wyłączy blokadę i następnie wcisnąć pokrętło. Przytrzymanie go zmienia tryby FLOOD -> SPOT -> F+S. Dostęp do Turbo uzyskamy standardowym dwuklikiem. Jasność zmieniamy kręcąc pokrętłem. Osobiście nie pasuje mi ile trzeba się nakręcić od minimum do maksimum.



Latarka pomimo sporej głowicy świetnie leży w dłoni, gdyż korpus jest sporo węższy. Nie jest to jednak wielkość latarek zasilanych ogniwem 21700, a nawet 26650. IF30 zasila ogniwo 32650! Boli fakt, że Sofirn nie prowadzi sprzedaży samych tych ogniw. Tak więc na tę chwilę gdy rozładuję akumulator, muszę odłożyć całą latarkę. Ogniwo można ładować w latarce, posiada ona gniazdo USB-C. Ja korzystam z ładowarki Litokali, gdyż z Vapcella S4+ wyskakuje. W sytuacji awaryjnej można posłużyć się ogniwem 21700, ale przydałby się jakiś adapter, a i osiągi są wtedy mniejsze.


Pniżej porównanie z modelem Q8 PLUS.




Część 3 : Pomiary


Producent deklaruje 12000 lumenów dla trybu FLOOD oraz 2500 dla trybu SPOT.

Liczby z moich pomiarów pokazują wartości niższe, ale nadal zadowalające.

Pamiętajcie, że mój sprzęt to nie profesjonalna aparatura pomiarowa i wyniki mogą odbiegać do paru procent od tych rzeczywistych.

Ja zmierzyłem następujące liczby: około 10700 lumenów Flood i około 2300 Spot.

Sterowniki nie są regulowane i jasność w niższych trybach spada wraz z poziomem rozładowania ogniwa.





Część 4 : Jak to świeci w praktyce?


Miałem okazję przetestować IF30 w jednej z Tatrzańskich jaskiń - w jaskini Mroźnej. Ciemne odcienie wielu skał skutecznie pochłaniały światło, więc duża ilość lumenów była bardzo przydatna, a wręcz potrzebna do podziwiania uroków jaskini. IF30 to najmocniejsza latarka w mojej kolekcji zaraz po Q8 Plus, a przy tym jednak mniejsza i sporo lżejsza, więc wybór sprzętu na tę wyprawę był oczywisty. Teraz mogę powiedzieć, że był to doskonały wybór!




Poniżej porówanie na zdjęciach IF30 z Q8 Plus oraz TS11 na długiej tubie. Wszystkie zdjęcia odpowiednio podpisane.



Dystans 70-100m


Drzewa w odległości 100m.


Dystans 200m


I na koniec porównanie trybów samego IFa




Część 5 : Ocena końcowa


W IF30 drażni mnie przede wszystkim ilość stopni jasności - w obydwu trybach jest ich ponad 20! Tak więc jak wspominałem, trzeba się trochę tym pokrętłem nakręcić, aby wyregulować jasność. Opisywany dzisiaj model dzięki swojej budowie jest latarką uniwersalną. Oczywiście do EDC "kieszeniowego" się nie nada ze względu na rozmiar, ale do nerki czy plecaka będzie świetnym wyborem. Latarka dostaje ode mnie solidne 4+ / 5!


Po więcej materiałów zapraszam na facebooka Latarkowo.pl


Cześć!


Mój sprzęt jest daleki od profesjonalnego, dlatego moje wykresy i pomiary zawierają pewien margines błędu, który weźcie pod uwagę przy wyborze latarki.

167 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

コメント


bottom of page